Re: OpenVPN en "dns leakage"

Op 26-02-2020 om 14:07 schreef Richard Lucassen:

> Nou, zelfs root krijgt dan een permission denied, en als resolvconf
> verwijderd is zou niemand er meer aan mogen zitten.

Jawel, Networkmanager doet dat.

> Vandaar dat ik er
> een link van zou maken die naar een andere dir wijst.

Het overschrijft dan het file in die ander dir lijkt me.

> Brrrrrr, dat ding. Networkdestroyer bedoel je. Maar als je de boel
> met chattr te lijf gaat, crasht dat ding dan niet? Want zoiets
> verwacht-ie natuurlijk niet...

Inderdaad, dat ding bedoel ik. Gebruik ik normaal alleen op laptops,
maar die Freedombox-software gebruikt het nogal intensief dus vandaar.

En nee, het crashed niet, geeft zelfs geen melding in de logs dat
schrijven niet kan.

Goed mogelijk...

Ik vond dit overigens nog:
https://github.com/wknapik/vpnfailsafe