OpenVPN en "dns leakage"

Hoi,

Ik probeer OpenVPN zo op te zetten dat er geen "dns leakage" is.

Als ik de VPN start dan wordt netjes de dns gewijzigd in
/etc/resolv.conf door update-resolv-conf. Echter, er wordt hier alleen
een DNS toegevoegd, de oude is er ook nog. Ik wil dat alleen de DNS
wordt gebruikt die door OpenVPN wordt gepushed.

Heeft iemand hier een mooie CLI oplossing voor?

Het gaat om een Freedombox, dit gebruikt networkmanager en firewalld.
Ik heb "resolvconf" geinstalleerd om update-resolv-conf werkend te
krijgen, dit was niet standaard geinstalleerd.

Ik vond hier wel wat informatie, maar geen bruikbare oplossing:
https://wiki.archlinux.org/index.php/OpenVPN#DNS