Re: nieuwe linux kernel uit experimental halen

Paul van der Vlis schreef op do 17-12-2015 om 00:31 [+0100]:
Hallo Frank,

> Output van mijn /etc/apt/sources.list:
>
>     # deb cdrom:[Debian GNU/Linux stretch-DI-alpha4 _Stretch_ - Official
>     Snapshot amd64 NETINST Binary-1 20151024-18:12]/ stretch $
>
>     #deb cdrom:[Debian GNU/Linux stretch-DI-alpha4 _Stretch_ - Official
>     Snapshot amd64 NETINST Binary-1 20151024-18:12]/ stretch m$
>
>     deb     http://ftp.nl.debian.org/debian/     stretch main contrib non-free
>     deb-src     http://ftp.nl.debian.org/debian/     stretch main contrib non-
>     free
>
>     deb     http://security.debian.org/     stretch/updates main contrib non-
> [...]

Je hebt niet de headers nodig, maar het linux-image.

Ik bedoel inderdaad linux-image. Inmiddels heb ik begrepen uit andere reacties dat ik daarnaast ook linux-headers moet installeren vanwege nvidia-driver. Goed.

Ik gebruik nooit aptitude voor het installeren van pakketen, ik zou dit
doen als ik dit zou willen:

apt-get -t experimental install linux-image-4.4.0-rc4-amd64

Diederik adviseert aptitude, Paul adviseert apt-get. Op verschillende forums zijn er nog discussies daarover. Pfff, ik weet het niet...

Maar wellicht is het dus beter om linux-image-4.3 uit sid te installeren.

In dat geval dus "experimental" in commando vervangen door "sid"?

Uit een andere reactie van Paul blijkt dat Linux 4.4 verbeterde support voor touchpad heeft. Dat zou ook fijn zijn, want mijn touchpad maakt soms onverwachte, ongewenste actie tijdens het schrijven. Volgens Phoronix gaat het hier echter om een specifieke touchpad: Windows 8 precision touchpad (http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux-44-features&num=2 ). Mmm, eerst maar 4.3 installeren, en kijken of het gewenste verbeteringen oplevert (usb, sd card, touchpad, etc). Ik kan altijd eventueel naar Linux 4.4 gaan.

Groet,
Frank (pas vanavond ben ik weer thuis en kan ik het e.e.a. proberen in de nieuwe laptop)