Re: nieuwe linux kernel uit experimental halen

Op 17-12-15 om 00:31 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo Frank,

> Ik heb nog eens gekeken, maar ik ik geloof toch eigenlijk dat Skylake
> support al in Linux 4.3 zit. En dat zit in unstable tegenwoordig.
>
> Verder wordt daar vooral support voor de intel-video toegevoegd,
> eigenlijk weet ik niet of er wel iets gewijzigd is aan de USB of de
> slaapstanden...  Ik dacht gelezen te hebben dat bij Linux 4.3 of 4.4 pas
> echt Skylake support er was, maar ik kan het niet terugvinden, behalve
> dan die video-support bij Linux 4.3.

Ik zie hier in elk geval "various Skylake improvements" in Linux 4.3:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Intel-DRM-Linux-4.3
Ik las ook dat sound voor Skylake is toegevoegd in Linux 4.3:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.3-Sound-Pull

Ik zag dat er in kernel 4.4 verbeteringen aan het touchpad voor Skylake
zijn, en nog wat verbeteringen voor de video.