Re: nieuwe linux kernel uit experimental halen

Op 17-12-15 om 06:30 schreef Geert Stappers:

> Nou, linux-headers zijn nodig voor bijvoorbeeld kernel modules
> geschikt te maken voor gebruik.
> Zo werden nvidia modules in deze thread genoemd.

Wellicht inderdaad. Maar vooral het kernel, zonder dat zijn die headers
vrij waardeloos ;-)

> In hoeverre we gekloot hebben met nvidia blobs is me nog niet duidelijk,
> wel is nvidia voor mij een verdachte.

Dat is inderdaad een bijkomende complicatie. Vanaf kernel 4.3 doet
echter ook Intel Graphics het.

> De hardware is reeds gekocht.
> En als ik het goed las, dan wilde men terug naar de winkel.
> "werkt niet met Linux" vind ik een geldige reden om te ruilen.

Ik heb het wellicht niet goed genoeg gevolgd,

Vaak kun je binnen een bepaalde tijd zowiezo ruilen, zonder reden. Maar
je moet wel snel genoeg zijn en de boel weer enigsinds in originele
staat kunnen terugbrengen.