Re: usb en sd card niet gedecteerd in Debian stretch

Paul van der Vlis schreef op wo 16-12-2015 om 15:53 [+0100]:

> Of misschien doordat je ondertussen hebt gereboot?
>
> "usb: port power management may be unreliable" lees ik in dmesg,
> misschien ontwaakt de USB adapter niet goed uit de slaapstand.
> Ik raad je aan om het 4.4 kernel uit experimental te proberen.

Op advies van Paul heb ik eerst geprobeerd met Linux 4.3. Het biedt
geen soelaas. Externe hardware wordt niet gedecteerd. Zie dmesg output
in de bijlage. Er is verschil in output, zie ook dmesg output onder
Linux 4.2 voor gemak en ter vergelijking.

Ik heb de muis getest op mijn oude laptop met Debian Jessie. Het werkt
prima. Het ligt dus niet aan de muis.

Zucht... Het is moeilijk om te bepalen of het aan laptop ligt (slecht
functionerende usb-hub) of aan software (geen goede ondersteuning voor
usb onder skylake).

Zal ik toch met Linux 4.4 proberen? Of misschien andere suggestie aan
de hand van dmesg output?

Frank