Re: nieuwe linux kernel uit experimental halen

On Thu, Dec 17, 2015 at 12:31:36AM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo Frank,

> Ik heb nog eens gekeken, maar ik ik geloof toch eigenlijk dat Skylake
> support al in Linux 4.3 zit. En dat zit in unstable tegenwoordig.
>
> Verder wordt daar vooral support voor de intel-video toegevoegd,
> eigenlijk weet ik niet of er wel iets gewijzigd is aan de USB of de
> slaapstanden...  Ik dacht gelezen te hebben dat bij Linux 4.3 of 4.4 pas
> echt Skylake support er was, maar ik kan het niet terugvinden, behalve
> dan die video-support bij Linux 4.3.

> Je hebt niet de headers nodig, maar het linux-image.

Nou, linux-headers zijn nodig voor bijvoorbeeld kernel modules
geschikt te maken voor gebruik.
Zo werden nvidia modules in deze thread genoemd.

In hoeverre we gekloot hebben met nvidia blobs is me nog niet duidelijk,
wel is nvidia voor mij een verdachte.

> Ik gebruik nooit aptitude voor het installeren van pakketen, ik zou dit
> doen als ik dit zou willen:
>
> apt-get -t experimental install linux-image-4.4.0-rc4-amd64
>
> Maar wellicht is het dus beter om linux-image-4.3 uit sid te installeren.

> Het is niet nodig voor experimental. Dat kun je toevoegen en werkt als
> backports, dus alleen als je "-t" opgeeft.
>
> Verder gebruik ik dus geen aptitude, maar iets als
> apt-get -t ... install ....

Yep, het is fijn om met Debian te werken.

> Het is niet simpel om te doen voor zo'n nieuwe architectuur. Het is vaak
> beter wat oudere hardware te nemen.

De hardware is reeds gekocht.
En als ik het goed las, dan wilde men terug naar de winkel.
"werkt niet met Linux" vind ik een geldige reden om te ruilen.

Leven en laten leven