Re: nouveau vs nvidia in combinatie met GTX 950M

On Saturday 21 November 2015 15:46:08 Paul van der Vlis wrote:

> Waarom?  Normaal worden packages geupload naar unstable, alleen als dat
> problemen geeft of kan geven, wordt experimental gebruikt.

Er zijn diverse redenen waarom iets niet naar unstable maar naar experimental
geupload wordt.
In het geval van Iceweasel worden bv alleen Extended Support Releases (esr)
geupload naar unstable en alle versies daartussen naar experimental. Redenatie
is heel simpel: Je wilt alleen een esr versie in stable hebben en als je iets
upload naar unstable 'loop je het risico' dat het in de volgende stable
release terecht komt.

> Dat kan inderdaad best zo zijn. Weet je toevallig op welke pakketten
> gewacht wordt?

De pakketten die horen bij de source packages glx-alternatives en nvidia-
graphics-drivers (waar een hele lijst binaire packages uit voortkomen).
Er zijn in de afgelopen maanden vrij veel RC bugs gerapporteerd, vnl met glx-
alternatives als oorzaak (ik was geloof ik de eerste met #799948) en die
moeten eerst allemaal zijn opgelost voordat ze 'gepromoveerd' kunnen worden
naar testing. Dat punt is nu bijna bereikt en dan zullen er ook diverse nieuwe
versies naar zowel unstable als experimental worden geupload.