Re: nouveau vs nvidia in combinatie met GTX 950M

Hallo Diederik en anderen,

Op 21-11-15 om 18:03 schreef Diederik de Haas:
> Er zijn diverse redenen waarom iets niet naar unstable maar naar experimental
> geupload wordt.
> In het geval van Iceweasel worden bv alleen Extended Support Releases (esr)
> geupload naar unstable en alle versies daartussen naar experimental. Redenatie
> is heel simpel: Je wilt alleen een esr versie in stable hebben en als je iets
> upload naar unstable 'loop je het risico' dat het in de volgende stable
> release terecht komt.

Er zijn echter ook genoeg voorbeelden van packages die naar experimental
worden geupload omdat er problemen mee zijn.

"Warning: This package is from the experimental distribution. That means
it is likely unstable or buggy, and it may even cause data loss. Please
be sure to consult the changelog and other possible documentation before
using it."

Als je de achtergronden kent kun je best iemand een package uit
experimental aanraden. Ik kende de achtergronden niet, en vond een
waarschuwing op zijn plaats.

> De pakketten die horen bij de source packages glx-alternatives en nvidia-
> graphics-drivers (waar een hele lijst binaire packages uit voortkomen).
> Er zijn in de afgelopen maanden vrij veel RC bugs gerapporteerd, vnl met glx-
> alternatives als oorzaak (ik was geloof ik de eerste met #799948) en die
> moeten eerst allemaal zijn opgelost voordat ze 'gepromoveerd' kunnen worden
> naar testing. Dat punt is nu bijna bereikt en dan zullen er ook diverse nieuwe
> versies naar zowel unstable als experimental worden geupload.

Bedankt voor de info.

De problemen met glx-alternatives lijken al te zijn opgelost:
https://packages.qa.debian.org/g/glx-alternatives.html

Bij nvidia-graphics-drivers lijken de RC-bugs ook opgelost, maar er
staan nog twee security issues open, waarvan eentje belangrijk. Deze
lijkt met de nieuwe versie die vandaag is geupload ook opgelost (al
staat dit niet in de changelog, daarom staat hij waarschijnlijk nog
open). Dus wellicht kan dit pakket over 5 dagen ook migreren naar testing.
https://packages.qa.debian.org/n/nvidia-graphics-drivers.html
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3808
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3693