nouveau vs nvidia in combinatie met GTX 950M

Beste allen,

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft. Omdat het zo nieuw is, heb ik getracht Debian Stretch te installeren, omdat die beter overweg kan met de Skylake processor dan Jessie. Het installeren ging op zich goed (met netinstall waarbij windows 10 volledig overgeschreven wordt (met secure boot disabled), geen dualboot dus), maar ik krijg Stretch niet opgestart. Er kwamen drie verschillende redenen langs. Twee daarvan waren het ontbreken van firmware voor realtek en iwlwifi. Ik heb ze via rescue mode kunnen installeren.

Nu doemt het derde probleem op, iets met _SB_.PCIO.PEGO.PEGP. Volgens Duckduckgo heeft dat te maken met driver voor videokaart. Ik heb Geforce GTX 950M in de laptop. Dat komt in de lijst van nouveau voor, zie http://nouveau.freedesktop.org/wiki/CodeNames/ . Nouveau zou dus in principe moeten kunnen werken in combinatie met GTX 950M.
Ook omdat volgens Debian met het uitkomen van Jessie meestal niet meer noodzakelijk is om proprietary driver te installeren (zie https://wiki.debian.org/NvidiaGraphicsDrivers , bovendien wordt daar een riskante methode weergegeven mocht een proprietary driver echt noodzakelijk zijn, die van versie 352.55) wil ik eerst nagaan of het probleem op een andere manier opgelost kan worden zonder dat daar proprietary driver voor nodig is.

Mocht de enige oplossing zijn het installeren van proprietary nvidia driver, hoe krijg ik het van de site van nvidia geïnstalleerd met behulp van commando in rescue mode?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Hartelijke groeten,
Frank Voncken