Re: Gnome 3 problemen

Op 19-12-11 20:05, Teus Benschop schreef:
> Ubuntu heeft een python programma that van een CD ISO een bootable USB
> flash drive maakt. Als ik het draai, dan ziet ps ax er zo uit:
>
>  7988 ?        Sl     0:00 /usr/bin/python /usr/bin/usb-creator-gtk
>  7990 ?        S      0:00 /usr/bin/python
> /usr/share/usb-creator/usb-creator-helper
>
> Aangezien het python is zou het me niet verbazen als de Ubuntu package
> ook op Debian geinstalleerd kan worden. Maar geprobeerd heb ik het niet.

Ik heb er even wat verder op gezocht. Dit programma heet "usb-creator",
er zijn mensen bezig geweest het voor Debian te packagen, maar blijkbaar
is dat niet klaar:

In Debian zit een programma genaamd "unetbootin" wat dit wellicht kan.
Ik kende het wel, maar had het blijkbaar niet goed genoeg bekeken.
Je kunt in elk geval kiezen om van een ISO een bootbare USB stick te
maken. Of het echter werkt schijnt afhankelijk te zijn van de ISO.
http://unetbootin.sourceforge.net/
http://packages.debian.org/squeeze/unetbootin