Gnome 3 problemen

Hoi,

Op mijn laptop draai ik "testing" en enige tijd geleden werd Gnome3
geïnstalleerd.

Wat me opvalt is dat veel tekst incompleet is. Zo wordt mijn naam in de
rechterbovenhoek geschreven als "P ul    d r Vl s". En, terwijl ik een
terminalvenster open heb, verschijnt er wat verder naar links een tekst
"T rm   l  s  r". Ook in sommige menu's is de tekst incompleet.
Na verloop van tijd verdwijnt dit meestal en zie ik de tekst wel
correct. Weet iemand wat hieraan te doen is?

Verder moet er linksboven "Activiteiten" staan, schijnt, zoiets zie ik
tenminste op de Youtube video's over Gnome3 op Debian:
http://www.youtube.com/watch?v=r1osEsnFfHI
Bij mij staat er echter niets, en moet je maar weten dat je daar moet
klikken. Ook na verloop van tijd verschijnt er niets.

Ik heb van een testuser de home directory leeg gemaakt en ingelogt als
die user. Ook daar dezelfde problemen.

Iemand een idee?