Re: Server bereikbaar voor tijdelijke client, IP-in-IP

On Sat, Dec 18, 2010 at 02:25:11PM +0100, Vincent Zweije wrote:
> [...]
 <knip wat="netwerktekening">
   A: S-P

   B:   K-L-M

   C:       T-T
 </knip>

> Op welk punt ging het mis?

Voor mij vooral op het gegeven dat de Tango groep tijdelijk is.

Tijdens de praktijk uitvoering was het twee keer spannend. Bij zowel
 mike# ifconfig tunl0 mike.charlie pointopoint papa
als
 papa# ifconfig tunl0 papa pointopoint mike.bravo
was ik de verbinding met die servers kwijt.
Opnieuw inloggen ging goed, de "screen sessie" weer oppikken ging ook gewoon.
Op het "scherm" stond geen foutmelding of andere extra informatie.

 # ifonfig tunl0
liet _geen_ point to point informatie zien (had ik wel verwacht).
Transmit en recieve counter bleven op nul staan, terwijl transmit errors
wel langzaam op liep.
Met `tcpdump` zag ik geen verkeer (wat er wel had moeten zijn)

> Zou het voor anderen wel kunnen werken?

In de juiste netwerktopology zal RFC2003
vast wel aan de praat te krijgen zijn.

Waar het nu niet werkte in de topology