Re: Opdatering fra woody til sarge

Christian Joergensen <razor@rapwap.razor.dk> writes:

> Det er en af de features jeg har hoert flest snakke om var rigtig smart
> - og det forstaar jeg ikke. Jeg kan egentlig godt lide at vide naar
> noget skriver til min MBR, saa den feature er jeg ikke vildt begejstret
> for.

Men det ved du stadig med grub, pointen er at den forstår filsystemet så
den kan finde konfigurationsfilen bare dens navn står i MBR'en.

> Med lilo kan man bare lave en `lilo -R NyKerne` og forsoege genstart paa
> den nye kerne. Derefter kan du bare genstarte og saa koere videre paa
> den gamle kerne. Hvis saa det hele virkede, kan du bare saette din nye
> kerne som standard-image til boot. Det synes jeg er smart :-)

Det er det helt sikkert.

Min grund til ikke at skifte til grub er simpelthen at lilo kan det jeg
har brug for (og jeg har fået den til meget i tidens løb, inklusive ting
folk siger man skal bruge grub til), og ikke kunne gennemskue hvordan
jeg konfigurerede grub til at give mig de muligheder jeg ville have og
ikke alt mulig andet.

.Henrik

--
Jacob: Because the theoreticians told me.
Prof. Vassilicos: Why do you believe theoreticians?