Re: Format de data incorrecte de «ls -l»

Missatge de Jordi Pujol <jordipujolp@gmail.com> del dia dg., 27 de
des. 2020 a les 14:57:

> Com s'ha de comprovar l'alineament amb el CLDR ?

En el cas que ens ocupa, aquí [1] hi ha les abreviatures dels mesos

[1] https://unicode-org.github.io/cldr-staging/charts/latest/summary/ca.html#360c210ad4f23085

> Em sembla que tenim diferents punts de vista degut a que fem servir
> diferents nivells de Debian, els meus sistemes son unstable i aquest
> canvi és satisfactori.

És satisfactori si l'ús principal és terminal, però en escriptori fa
que s'usin abreviatures no estàndards, i en alguns casos no es podrà
escriure la data correctament (amb preposició).

> Abans "ls -l" posava sempre la preposició "de" i no deixava veure els
> noms dels mesos, amb aquest canvi el llistat de directoris amb format
> llarg es presenta correctament.

No deixava veure els mesos? Això no hauria de passar mai. «ls -l» no
talla els noms dels mesos. Els noms dels mesos sempre els hauries de
veure. Passa que, a sid,
Si la traducció de «ls» indica %Ob (sense preposició, el que ara
mateix hi ha a la traducció), no apareix la preposició, però «ls» no
enquadra els mesos i es desquadren els mesos d'abril, agost i febrer.
Si la traducció de «ls» indica %b (amb preposició). ls "enquadra" els
mesos i apareix tot en columna

El dubté és si «ls -l» honora la cadena de la traducció o no (això
depèn de l'enllaç que indicava en el primer missatge del fil), però en
qualsevol cas, els mesos sempre s'haurien de veure.

O potser et refereixes que no veies els noms dels mesos en algun altre
programa? Això sí que és important. Hi ha cap programa que talli els
noms dels mesos?

> aquest canvi que proposes ja s'ha fet al ca_ES de unstable.

Sí! Com el tema de l'enllaç perquè «ls -l» honori la cadena que indica
el format de data, ja està apedaçat. Tard o d'hora arribarà a stable.

Joan Montané