Re: (deb-cat) Alerta amb gnome-disk-utility

El 10/7/19 a les 20:11, Narcis Garcia ha escrit:
> __________

> Estic instal·lant un ordinador amb xifrat, i m'agradaria saber si algú
> coneix una aplicació d'escriptori alternativa que a l'usuari inexpert li
> pugui servir per a fer el canvi de contrasenya LUKS.

Jo sóc un usuari inexpert també. Jo uso l'eina per defecte (cryptsetup)
via terminal + root (o sudo). Després de llegir-se el "man cryptsetup",
no em sembla tan complicat. Això si, no és una eina que utilitzi
habitualment (usuari inexpert) i sempre l'haig de rellegir quan vull fer
o saber "algo".

En el cas particular que dius, el més senzill seria:

# cryptsetup luksChangeKey [device]

Si no se li dóna un fitxer amb la nova clau, la demana de forma
interactiva. Per saber el valor de [device] (jo l'oblido sempre o és un
UUID, ...), jo utilitzo abans l'ordre:

# cryptsetup status [name]

per que em doni la informació, on [name] és el nom que li vaig donar a
la partició que tinc encriptada. Com que li vaig donar jo, la recordo.
Si no fos el cas, [name] és el primer camp de l'arxiu /etc/crypttab (jo
únicament tinc 1 partició encriptada. Si vosaltres en teniu més d'una,
cada línia correspon a una partició encriptada del vostre sistema).

Espero que serveixi. Jo ho trobo força simple. El més complicat per mi
és recordar el nom del "device" amb el que vull treballar i això també
li has de dir a l'eina d'escriptori si no, no farà rés.

Salut i peles,

robert