Re: (deb-cat) Alerta amb gnome-disk-utility

__________
El 11/7/19 a les 20:01, Robert Marsellés ha escrit:

> El 10/7/19 a les 20:11, Narcis Garcia ha escrit:

> Jo sóc un usuari inexpert també. Jo uso l'eina per defecte (cryptsetup)
> via terminal + root (o sudo). Després de llegir-se el "man cryptsetup",
> no em sembla tan complicat. Això si, no és una eina que utilitzi
> habitualment (usuari inexpert) i sempre l'haig de rellegir quan vull fer
> o saber "algo".
>
> En el cas particular que dius, el més senzill seria:
>
> # cryptsetup luksChangeKey [device]
>
> Si no se li dóna un fitxer amb la nova clau, la demana de forma
> [...]

Jo també ho havia fet per aquesta via, però per a les meves coses.
La majoria d'usuaris per a qui faig instal·lacions de Debian entenen el
què significa que una memòria USB estigui xifrada, però no arriben tant
lluny com per a saber el què és una partició o conèixer com es llegeix
un fitxer com /etc/crypttab (on no apareixen els volums removibles).

Per la majoria dels mortals (subjectes a les normes i la ètica de
protecció de dades), ja és un esforç encertar amb el controlador
correcte quan configuren una impressora via GUI.

Gràcies.