Re: GNOME 3: com evitar-lo?

El Divendres 11 Novembre 2011, a les 15:05:26, eugenio va escriure:
>   Hola,
> jo era un usuari feliç amb kde3, pero la veritat es que mai feia us dels
> menus per arrancar programes, tot ho feia amb el katapult.
> Amb kde4 vaig veure la merda que pot arribar a ser un escriptori quan
> els programadors sufreixen de diarreas mentals, que si strigi que si
> akonadi,etc...

Fixa't que m'estàs parlant de 2 coses que, malgrat que formen part de KDE4, no
formen part de l'escriptori estrictament parlant. Strigi es pot desactivar amb
una simple opció de configuració, i Akonadi només et caldrà si uses KMail, però
no si uses alguna altra aplicació de correu, des de mutt fins a thunderbird.
Per tant, també el pots desinstal·lar. Igual amb altres que no has mencionat,
com Nepomuk, etc.

Al final, KDE4 és molt semblant a KDE3 si no fas servir els plasmoides o estris
per l'escriptori, i en canvi a nivell tecnològic està molt més modularitzat i
evolucionat que KDE3. El canvi era inevitable.

> però volia las qt actualitzades i no vaig fer cap
> downgrade, m'ho vaig muntar per treure tota aquella merda nova que
> autoarrancava i vaig configurar el arrencador(kwin) pulsant alt+espai
> igual que el katapult, d'aquesta manera ja no he d'anar a cap menú.

Veus? ho vas poder fer perquè, tot i que potser no era obvi, els programadors
ho van possibilitar.

> [...]
> única cosa que podem fer els power users com nosaltres és combinació de
> teclas per que sorti un arrencador universal, i combinació de teclas per
> que surti directament la consola i aquesta amb pestanyes, a kde va molt
> ve el yakuake per les consoles i surt amb la combinació ctr+espai, no se
> si a gnome funciona igual de bé.
> Algú pot dir que per això ja teniem la consola, i és veritat, peró es
> que a productivitat no guanya res a la consola.
> El sistema gràfic és pels programes que són els qui han de sacar partit.

Completament d'acord, però també cal comprendre que les màquines no només les
usen els "power users", i que ens agradi o no cal que l'escriptori sigui
suficientment flexible per adaptar-se a un ventall d'usos molt ampli. Si no
estem d'acord amb això, efectivament sempre podem buscar-nos escriptoris més
minoritaris, amb els avantatges i inconvenients que això comporta.

--
Cordialment,

Orestes Mas.