Re: GNOME 3: com evitar-lo?

El Divendres 11 Novembre 2011, a les 16:42:02, Eduard Selma va escriure:
> Al 11/11/11 15:05, En/na eugenio ha escrit:
>
> - Jo també vaig aguantar a KDE3 tant com vaig poder, amb Mepis 8.0
> (basat en Lenny). Mentrestant per tot arreu sentia crítiques vers KDE4,
> i la veritat és que crec que KDE4 llavors estava "immadur",

Tothom admetia que KDE4 estava immadur (com ara ho està gnome3+gnome-shell),
però es va alliberar perquè altrament no tenia usuaris que el testegessin.
Això es va avisar a bastament, per tal que l'usuari decidiís amb coneixement
de causa. El problema va ser que algunes distribucions com kubuntu tenien
pressa per estar "a l'última" i van incorporar-lo a la distribució en una fase
massa inicial, que va provocar les queixes dels usuaris als que el canvi els
va agafar per sorpresa. Just el que ara està passant amb Gnome.

Això era ideal per usuaris inquets com jo, però Debian, per exemple, no va
incorporar KDE4 a la versió estable fins anys més tard.

> [...]
> o Unity. Ara continuo usant KDE4 en Squeeze, però he uso el menú clàssic
> i la vista de carpeta, amb la qual cosa gairebé no noto els canvis (en
> negatiu) que hi pugui haver. Una mena de "If it works, don't fix it".
> Sempre tinc el Konsole o el Yakuake a ma, i, en tot cas, he vist com de
> configurable n'és KDE -no sé si es pot dir el mateix del nou Gnome. Però
> pot arribar un moment en que "l'estètica passi pel damunt de l'ètica", i
> això si que no.

> Els escriptoris, com s'ha dit, només haurien de ser un
> pas intermedi de cara a les aplicacions.

Home, això és com a mínim discutible, d'entrada perquè el mateix concepte
d'aplicació ha canviat força des dels inicis de la informàtica: aplicacions de
consola, aplicacions gràfiques, aplicacions web... cada paradigma nou ha
afectat a la interfície de l'ordinador tal i com la coneixíem. Vés a saber què
passarà d'ací a 5-10 anys...

> Si cal, ens passarem a LXDE...
> o Fluxbox.

Naturalment, però jo no crec que ho faci: anar seguint l'evolució d'un
escriptori com el KDE, per mi resulta apassionant.

--
Cordialment,

Orestes Mas.