Re: Instal·lació dual (win / linux) en un disc dur doble de 2 TB Raid 0 "Stripe" (2 x 1 TB - 7.200 rpm)

On Thursday 02 September 2010 08:40:48 Pere Nubiola Radigales wrote:
> El 2 de setembre de 2010 1:14, joan <calbasi@pangea.org> ha escrit:
>
> Perdó volia dir una SAI. Fa temps que vaig descobrir que la majoria de
> errors de disc es produïen per caigudes de tensió. Per això vaig
> instal·lar un SAI a casa i oli amb un llum. Abans els discs només
> aguantaven un any. Ara amb el SAI están aguantán 3/4 anys sense
> problemes. Normalment, per un ordenador de sobre taula amb un de 500
> vats ni ha de sobres i el preu pot rondar sobre els 60 euros

Jo vaig arribar a la conclusió (empírica i, si voleu, en direm "autosugestió")
de que el problema era la font d'alimentació; per casa acostumo a comprar els
PCs més senzills que trobo, i si mires l'escandall et trobes amb que la font
costa, com a molt, 15 euros.

Segueixo comprant PCs subdesenvolupats, però els canvio la font per una més
presentable. Deu fer sis anys que la vaig comprar, la "migro" cada cop que
compro un PC nou, va costar 50 euros, fa menys soroll que les habituals i el
PC (discs inclosos) funciona més feliç.

Tot i que fa molts anys que no em miro les especificacions d'un SAI per casa,
em sembla que el consum és força alt. Si algú m'ho confirma em sentiré millor
català, pensant que a sobre els escatimo calers a Fecsa/Endesa.

--
### Jordi Funollet