Re: Instal·lació dual (win / linux) en un disc dur doble de 2 TB Raid 0 "Stripe" (2 x 1 TB - 7.200 rpm)

Al 01/09/10 08:50, En/na Pere Nubiola Radigales ha escrit:
Per mantenir el windows no calen 2 discs durs. Jo en els portatils
sempre mantinc el windows amb alguna partició un pel mes petita.
Sempre hi ha algun maleit programa que necessita el windows. En el meu
cas la actualització del gps només la puc fer en windows. El wine no
em funciona. La avantatge amb el linux es que sempre pots muntar la
partició windows per fer accessibles les dades.

Si, jo habitualment ho faig així... Però aquest ordinador és per un usuari de windows i prou fa amb dedicar la meitat dels discs durs al linux (que per ell encara és l'aposta pendent). L'ordinador actual, molt desfassat, ha sortit de casa perquè el disc dur de windows "te molts fallos" i va deixar d'arrencar (la partició de linux, una debian estable, arrencava com una matxiota... per això quan el servei tècnic li va dir que el problema era de la controladora del disc dur, vaig pensar "aquesta controladora no controla l'altra partició??" :-D ). Total, que si estan en dos discs durs, quan el windows s'autodestrueixi, doncs al linux ni tocar-lo! :-D

De totes formes t'aconsello que muntis un say. Els discs queden mes protegits

Say??? Un SAI se el que és (rollo protecció de sobretensions, bateries, etc.), però un say??? (com és que hi ha tantes coses noves! :-p ). Em pots fer 5 cèntims o googlejo?

Salut,

Joan Cervan

Pere Nubiola Radigales
Telf: +34 656316974
e-mail: pere@nubiola.cat
            pnubiola@fsfe.org
            pere.nubiola@gmail.com

El 1 de setembre de 2010 1:17, Orestes Mas<orestes@tsc.upc.edu>  ha escrit:
A Dimecres, 1 de setembre de 2010 00:57:30, joan va escriure:
Merci Orestes,

Ja m'ha quedat clar que de Raid, res de res... Jo, de fet, trobava més
interessant l'opció de dos discs d'1Tb en comptes d'un de 1,5Tb per
poder posar-li fàcilment el linux en un d'ells (pd.: l'equip és per un
familiar que de moment no vol prescindir del windows).

Pd.: el que, amb el que escribiu, no acabo d¡'entendre, és perquè els
equiops amb més capacitat Dell els munta amb Raid 0...
Potser perquè els surt més econòmic posar 2 discs de 1TB "enganxats" amb el
RAID 0 per tal que es vegi com un dispositiu de 2TB, que ficar-hi un únic disc
de 2TB reals.

Orestes.