Re: No em vol muntar un disc dur extern ( després de treure'l de l'fstab)

El Dilluns 10 Maig 2010 16:17:16 joan va escriure:
> [un bot grapat de línies més avall]
>
> # /etc/fstab: static file system information.
> #
>
> proc         /proc            proc    defaults                 0 0
> /dev/hda1    /                ext3    errors=remount-ro        0 1
> /dev/hda3    /home            ext3    defaults                 0 2
> /dev/hdb1    /copia_seguretat vfat    utf8,gid=1003,umask=007  0 0
> # /dev/sda5  /media/sda5      vfat    defaults,utf8,umask=0    0 2
> # /dev/sda6  /media/sda6      ext3    defaults                 0 2
> [...]

Deixant de banda que el que en una arrencada pot ser /dev/sda a la
següent sigui /dev/sdb especialment si parlem d'unitats USB de posar i
treure, el problema original del fsck s'hauria resolt canviant els
números '2' per '0' del final de tot de les línies del /etc/fstab :-)
Era aquest 2 el que li deia a l'arrencada que havia de comprovar les
particions i raonablement es queixava quan no les trobava.

Les unitats extraïbles, per regla general, no s'haurien d'analitzar mai
de forma automàtica a l'arrencada i sí de tant en tant entre
endollar-les i muntar-les de forma manual, especialment si a l'últim
cop s'ha tret la unitat sense desmuntar-la correctament.

--
Atentament,

Eloi Notario.