Re: No em vol muntar un disc dur extern ( després de treure'l de l'fstab)

A Dilluns 10 Maig 2010, joan va escriure:
> Al 10/05/10 10:48, En/na Orestes Mas ha escrit:

> Si, però a l'estar al fstab sempre que arrencava l'ordinador i el disc
> dur extern no estava endollat, em donava un error tocanassos...

Ah, això és perquè devies tenir-ho configurat per tal que el muntés
automàticament.

> Quan el disc dur estava al fstab no tenia problemes per muntar-lo...

Mmm.. quina era la partició que et donava problemes, la de windows?

> El Disk Manager (gestor de particions gràfic), em deia, quan tenia el
> disc dur extern desendollat, que hi havia 2 particions sense usar
> (corresponents al disc dur extern, que tenia una partició ext2 o ext3 i
> una altra de windows), i em recomanava eliminar-les... El dioa que ho
> vaig fer, ja vaig ser incapaç de què l'ordinador me les muntés en
> endollar el disc dur extern, as usual.

No conec el disc manager, però suposo que agafava la info del fstab.

> No, no vaig esborrar res del disc dur... Amb el portàtil se m'obre bé, i
> veig el contingut de les 2 particions... L'únic que vaig fer és fer-li
> cas al Disk Manager perquè tregués (suposo que l'fstab) les 2 particions
> en desús...

> Doncs ja et dic que particionat i amb contingut si que està ;-) Ara
> mateix he fet la prova amb el portàtil, a on no dona cap problema.

Doncs no ho entenc. Estàs segur que has posat *tota* la sortida del dmesg
relacionada amb aquest disc?

- fes un dmesg amb el disc desendollat
- endolla'l i espera uns segons
- torna a fer el dmesg i compara curosament les línies del final amb les
d'abans. Si com dius tu hi tens dues particions, s'haurien de veure com a sde1
i sde2, per exemple. Altrament anem malament.

- posa també la sortida de "ls -l /dev/sd*"
- i també seria interessant veure el teu fstab, i la sortida de l'ordre
"mount"
- Quina versió de debian estas utilitzant?

Orestes.