Re: No em vol muntar un disc dur extern ( després de treure'l de l'fstab)

Això m'ho apunto :-)

De fet, jo suposo que el normal és que una unitat externa no hagi de sortir al fstab, no? El mal de cap va començar quan amb l'altre disc dur que tinc, el multimèdia, me'l reconeixia ara si, però demà no, etc...

Al 10/05/10 17:01, En/na Eloi Notario ha escrit:
El Dilluns 10 Maig 2010 16:17:16 joan va escriure:
[un bot grapat de línies més avall]

#

proc         /proc            proc    defaults                 0 0
/dev/hda1    /                ext3    errors=remount-ro        0 1
/dev/hda3    /home            ext3    defaults                 0 2
/dev/hdb1    /copia_seguretat vfat    utf8,gid=1003,umask=007  0 0
# /dev/sda5  /media/sda5      vfat    defaults,utf8,umask=0    0 2
# /dev/sda6  /media/sda6      ext3    defaults                 0 2
/dev/hda2    /windows         vfat    utf8                     0 0
/dev/hda4    none             swap    sw                       0 0
/dev/hdc     /media/cdrom0    udf,iso9660    user,noauto       0 0
/dev/hdd     /media/cdrom1    udf,iso9660    user,noauto       0 0

(les dugues línies comentades  les he posat aquest matí; son les que
hi havia abans que el Disk Manager les esborrés). Però les proves
d'abans surten exactament igual amb o sense línies comentades.
Deixant de banda que el que en una arrencada pot ser /dev/sda a la
següent sigui /dev/sdb especialment si parlem d'unitats USB de posar i
treure, el problema original del fsck s'hauria resolt canviant els
números '2' per '0' del final de tot de les línies del /etc/fstab :-)
Era aquest 2 el que li deia a l'arrencada que havia de comprovar les
particions i raonablement es queixava quan no les trobava.

Les unitats extraïbles, per regla general, no s'haurien d'analitzar mai
de forma automàtica a l'arrencada i sí de tant en tant entre
endollar-les i muntar-les de forma manual, especialment si a l'últim
cop s'ha tret la unitat sense desmuntar-la correctament.

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi