Re: asignar programes a grups d'usuaris

Si utilitzes "Access Control Lists" (ACL), el sistema de fitxers ho ha
de suportar. En el cas de EXT3 fins fa poc això era una característica
addicional que NO estava activada per defecte. S'havia de recompilar el
nucli. Si no ho tens actiu els programes que esmentes no et serviran de
res.

Tanmateix, ja fa temps que ho vaig mirar i no sé si ara ja ve per
defecte. Jo no puc ser més precís perquè no ho utilitzo.

Per estalviar-te maldecaps potser et convé crear-te un esquema senzillet
de grups, com ara "adults" i "nens". De fet, ara que hi penso només et
cal el grup "adults". Aleshores fas que els executables "perillosos"
pertanyin a aquest grup (se suposa que el propietari és root) i els
assignes permisos "750". I finalment fas que els usuaris adults
pertanyin al grup "adults" a banda dels que ja pertanyen. (adduser <nom
d'usuari> adults)

Orestes

En/na juan perez ha escrit: