Re: asignar programes a grups d'usuaris

El Sun, Apr 02, 2006 at 02:54:36PM +0200, juan perez ens deleità amb les següents paraules:
> Hola a tots:
> Tinc un ordinador amb debian sarge on hi han instal·lats programes infantils
> i altres d'adults ( de sang i fetge ) , voldria saber com puc asignar uns
> programes als usuaris adults per tal que els usuaris menors no puguin
> executar-los. Hi ha varis usuaris adults , menors i programes. Com puc fer
> això de la forma més senzilla posible ?
> Algú sap com fer això ?

per aixo estan els permisos

doncs crees un grup per a cada tipus d'usuari, i canvies el grup dels
executables que vols segons quin grup vols que els pugui utilitzar,
aleshores dones permisos d'execucio per a 'owner' i 'group' i treus els de
'other'

si algun executable pot pertanyer a mes d'un grup, aleshores ja es complica
la cosa, i tens dues solucions:
  - utilitzant un grup per a cada possible combinacio de pertinenc,a als
    grups:
      grups: a , b
      combinacions: !a_!b , !a_b , a_!b , a_b
  - utilitzant ACLs al sistema de fitxers, que permeten fer aixo de manera
    menys retorc,ada

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."

 Listening: Dimmu Borgir (Enthrone Darkness Triumphant) - 09. Prudence's Fall