Re: asignar programes a grups d'usuaris

El Sun, Apr 02, 2006 at 04:55:05PM +0200, juan perez ens deleità amb les següents paraules:
> El 02/04/06, Lluis <xscript@gmx.net> ha escrit:

>  Hola lluis :
> Anem amb calma , he buscat amb el google acls i debian i he trobat
> dues pàgines interesants:
> http://www.ac-creteil.fr/reseaux/systemes/linux/les-acls.html
> http://erick.bullier.org/pub/real_perso/acl_POSIX/
>
> Estic llegint-ho ,i per veure com asigne els programes ( no fitxers de
> text ) X i Z als usuaris A i B, i  no acabe de veure com funciona
> setfacl . El dubte és aplique setfacl al binari executable del
> programa en /usr/bin/A ? Com ? M'estic fent un lio.

> [...]

a veure, com ja t'he dit, hi ha dues solucions per controlar els permisos
dels fitxers

per primer: saps com funcionen els permisos? si no saps com funcionen els
permisos dels fitxers, et recomano que miris algun document que ho expliqui
(ara mateix no hi caic en cap que recordi)

un cop fet aixo, crec que veuras de forma prou evident com fer el que
proposes amb la primera de les solucions que et proposava: cada fitxer que
vulguis tenir controlat el poses en el grup que vulguis que hi pugui tenir
acces del tipus que hagis decidit (es per aixo important que sapigues com
funcionen els permisos als SOs tipus UNIX, per saber quins permisos hi ha i
pq has de fer els canvis que et vaig dir)

si la "politica" de permisos que vols aplicar es una mica complicada (que
ho pugui utilitzar nomes qui pertanyi al grup A o al grup B, pero a la
resta de grups, etc), doncs hauras d'utilitzar ACLs, que NO se com
funcionen

aixi doncs, anem per ordre :)

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."

 Listening: Meshuggah (Nothing) - 04. Closed Eyes Visual