Re: asignar programes a grups d'usuaris

El 02/04/06, Lluis <xscript@gmx.net> ha escrit:
> El Sun, Apr 02, 2006 at 02:54:36PM +0200, juan perez ens deleità amb les següents paraules:
>
> per aixo estan els permisos
>
> doncs crees un grup per a cada tipus d'usuari, i canvies el grup dels
> executables que vols segons quin grup vols que els pugui utilitzar,
> aleshores dones permisos d'execucio per a 'owner' i 'group' i treus els de
> 'other'
>
> si algun executable pot pertanyer a mes d'un grup, aleshores ja es complica
> la cosa, i tens dues solucions:
>   - utilitzant un grup per a cada possible combinacio de pertinenc,a als
> [...]
 Hola lluis :
Anem amb calma , he buscat amb el google acls i debian i he trobat
dues pàgines interesants:
http://www.ac-creteil.fr/reseaux/systemes/linux/les-acls.html
http://erick.bullier.org/pub/real_perso/acl_POSIX/

Estic llegint-ho ,i per veure com asigne els programes ( no fitxers de
text ) X i Z als usuaris A i B, i  no acabe de veure com funciona
setfacl . El dubte és aplique setfacl al binari executable del
programa en /usr/bin/A ? Com ? M'estic fent un lio.

Atentament,
Joan.

--
Juan Perez.