Re: Sessions X, mes preguntes

* [11/09/04 14:11] Andreu_N:

<snip>

> D'altra banda, he probat a obrir altres sessions x des de un terminal,
> utilitzant l'orde:
>  stratx -- :1
> bé, crec entendre que l'1 es refereix a on vols que s'execute l'X (la
> terminal X a utilitzar), si al lloc 1 ja hi ha un terminal, et diu que
> està ocupat. La pregunta és senzilla, hi ha alguna manera de que vaja al
> lloc buit més proper?

Anirà al lloc buit més proper automàticament. El ':1' es refereix
al DISPLAY (pantalla) no al número de terminal.

Per exemple, això

 startx

obre una sessió X a la primera terminal que estigui buida. Tindrà
el DISPLAY ':0'. Llavors si fas

 startx -- :1

obre una altra sessió X a la següent terminal buida.

 startx -- :2

una altra, i així successivament. L'inconvenient d'això és que
tens funcionant tants servidors X, gnomes, etc. com sessions
tinguis obertes, però em sembla que és l'única manera. Espero
haver-ho explicat bé.

--
ernest

That's all you need tae dae in life. Just be yourself, he'd tell me.
It was the most difficult, challenging thing anybody ever asked of me.
--Irvine Welsh, Glue.