Re: Referencies de Ubuntu

Be, no pensava generar tanta conversa, la veritat.

Com podeu deduir del meu primer missatge,no soc pas un usuari
experimentat en el tema, però si estic intentant entrar-hi a fons, i
vaig captant opinions d'aquí i d'allà. La veritat, son tantes les
distribucions, combinacions, ... que un no sap ni per on començar.

Jo si havia llegit que Gnome estava molt mes optimitzat (parlant de
codi) que semblava que ara KDE i es dedicaria també a optimitzar-lo.
Ja se que molta gent que considera que els escriptoris i finestretes
son parents del diable, però nois, l'ordinador no només es una eina de
feina i de gurus, també es una eia de oci, no?

Porto com 2 o 3 mesos instal·lant i des instal·lant distribucions,
live Cd's i altres mandangues, i la veritat, sense ser un usuari amb
coneixements de linux, si m'havia semblat que Gnome   permetia
treballar millor en màquines mes justes, poder ara amb la 2.8 ja
carrega molt. Segur que tant una com l'altre es poden optimitzar, es
clar.

No se, es tot complicat, si. De fet el que m'agradaria es poder
muntar-me el/s pc's d'una forma optima, amb el finestretes ja ho tenia
per la ma. La veritat a pesar dels pesars me'l sabia configurar a la
meva mida, i tot em rutllava fins i tot en màquines justetes, i el que
no voldria es acabar tenint un sistema que em consumis els mateixos o
mes recursos que XP.

Segur que la millor solució es una debian pelat i anar afegint just
allò que es necessita, compilant i ajustant, però entendreu que per a
qui comença ... Una petita ajuda com una bona distribució es un punt.

Be no se, crec que definitivament amb llençare a la piscina amb
ubuntu, i segur que amb l'experiència del temps puc llençarme
directament a debian pelat.

Perdoneu quant parleu de XFCE, suposo que es tracte d'un altre entorn
de finestretes no? Però quin suport hi ha per als diferents
programaris, o sempre has de tenir instal·lades les llibreries de KDE
i Gnome?

Ah si, un altre tema, per a actuar com a servidor de serveis (correu,
http, fax, fitxers, ...) també creieu que ubuntu es un bon candidat?
M'agradaria configurar un/unes altre màquina com servers, les proves
les volia fer amb SuSE Enterprise Server 9. De fet jo vinc del món de
Novell, i que voleu, a pesar de certs inconvenients no tècnics, amb
Novell sempre hi he estat molt a gust. I ara que sembla que aposten
per el món obert (suposo que entre cometes, però mes val això que res,
no), doncs per a mi professionalment, es un punt poder seguir amb
ells, amb totes les batalles que hi he tingut en vers en Gates.

Vinga, per aquí ens veiem,

Pere