Re: Referencies de Ubuntu

 --- Pere P <pere.linux@gmail.com> escribió:
> Be, no pensava generar tanta conversa, la veritat.

  Ja sol passar ja però quan es toca la fibra fins i
tot cremen els servidors. ;-)

> Porto com 2 o 3 mesos instal·lant i des instal·lant
> distribucions,
> live Cd's i altres mandangues, i la veritat, sense
> ser un usuari amb
> coneixements de linux, si m'havia semblat que Gnome
>  permetia
> treballar millor en màquines mes justes, poder ara
> amb la 2.8 ja
> carrega molt. Segur que tant una com l'altre es
> poden optimitzar, es
> clar.

  La mateixa filosofia d'escriptori que apliquen tan
el KDE com Gnome fa que acavin sent més pesats del que
l'usuari amb una màquina curteta de recursos
desitgaria però això es pot evitar tal com comento en
aquest altre correu:

<http://lists.debian.org/debian-user-catalan/2003/01/msg00034.html>
(al final) com pots veure en aquesta llista sempre
m'haig de "barallar". ;-)

o fent servir gextors de finestres alternatius i
minimalistes, tot i que si vols fer servir una
aplicació KDE/Gnome des dels mateixos de ben segur que
et caldrà alguna biblioteca compartida que et farà
installar una part de dits escriptoris. En aquest
casos la millora de velocitat dependrà de l'aplicació
en si i de quin WM (Window Manager) hagis triat.

> Segur que la millor solució es una debian pelat i
> anar afegint just
> allò que es necessita, compilant i ajustant, però
> entendreu que per a
> qui comença ... Una petita ajuda com una bona
> distribució es un punt.

  El primer que vaig fer a Debian va ser llegir-me el
manual d'instal·lació, comprar tres CD de la Potato a
USA i demanar consell a la llista de correu
debian-user-spanish, em varen respondre que passes de
la selecció automàtica de paquets i que els installés
a mà a força d'"apt-get install <paquet>", que les
dependencies necessàries ja es resoldrien bé.

  És això encara "necesari"? Estic força desconnectat
del debian-installer i no t'ho puc assegurar però
diria que continua sent com a mínim vàlid.

> Be no se, crec que definitivament amb llençare a la
> piscina amb
> ubuntu, i segur que amb l'experiència del temps puc
> llençarme
> directament a debian pelat.

  El que pasa es que Ubuntu és Debian però potser amb
menys BUGS i molta més actualització. He vist per la
web coses molt maques però caldrà veure la
trajectoria.

> [...]
> M'agradaria configurar un/unes altre màquina com
> servers, les proves
> les volia fer amb SuSE Enterprise Server 9. De fet
> jo vinc del món de
> Novell, i que voleu, a pesar de certs inconvenients
> no tècnics, amb
> Novell sempre hi he estat molt a gust. I ara que
> sembla que aposten
> per el món obert (suposo que entre cometes, però mes
> val això que res,
> no), doncs per a mi professionalment, es un punt
> poder seguir amb
> ells, amb totes les batalles que hi he tingut en

  Diria que la Ubuntu et servirà però em té mosca això
de que el nucli sigui el 2.6.7 doncs la deixa força
enrera del que s'espera. Ep!! Ho he mirat als patch
server i potser fan servirel més nou sense apedaçar,
cosa que m'extranyaria doncs ja no són prou segurs
així des de les fonts, però és opinió molt personal.

  Atentament
  Toni

=====
Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
    Debian en català: http://www.debian.org/international/Catalan/
    KDE en català: http://ca.i18n.kde.org/
    T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca