Re: Spam a la llista?

> De fet em sembla que el "usuaris esporàdics" són una mica... "vampirs", no
> és la llista un lloc on donar-se un cop de mà mutu? si només hi participes
> quan tens tu el problema no hi veig la ajuda mútua, si no més bé un servei
> tecnic.

Tant l'spam com això que denomines vampirs són fruit de la popularitat.

L'spam es pot resoldre obligant a la penya a registrar-se, col·locant
aquests filtres a nivell personal, instal·lant spamassassin al teu
servidor (o pressionant l'administrador del servidor perquè l'instal·li,
contribuint a que aquesta útil aplicació guanyi popularitat).

Amb els vampirs passa una cosa ben diferent, i que consti que ho dic com
a vampir sistemàtic: quan algú sense experiència tècnica es fica en el
món Debian (per raons ideològiques, per exemple) té dubtes a tothora i
el seu nivell no té comparació amb la gent que volteu assíduament per
aquí.

La documentació oficial Debian no és suficientment complerta ni està
molt pensada per a usuaris no tècnics (hi segueixen treballant, però
encara falta).

Moltes vegades la recomanació es "Just Google", però per exemple sense
dominar l'anglès la probabilitat de trobar la resposta disminueix, i un
altre tema és enfiar-te del consell que fa un any un li va donar a
l'altre, que igual aplicat al teu ordinador empitjora les coses.

Per aquesta raó és lògic (i és una bona notícia) que cada cop apaeguin
més vampirs, com ara jo. Vaig estar uns sis mesos subscrit a la llista
fins que vaig tenir l'oportunitat de respondre a algú més novell que jo
una pregunta bàsica que feia sobre com configurar la resolució de
pantalla.

Però... hem d'exigir a qualsevol usuari Debian novell que se subscrigui
a una llista especialitzada com aquesta per a poder resoldre els seus
dubtes? Justament la setmana passada a la UCE de Prada feia un mòdul
sobre noves tecnologies aplicades a la participació ciutadana, i perfils
com un home jubilat en una associació de solters o una dona mestra de
primària d'un poble del Maresme s'interessaren molt en instal·lar-se
Debian. Penso que aquests perfils (i molts altres que van arribant)
haurien de tenir-ho fàcil per anar avançant, ja que només pel fet de
ficar Linux al seu ordinador per a deixar enrere el Windows estan fent
una gran tasca de difusió que tindrà efectes positius al seu entorn - si
quan tenen problemes troben un bon suport (de fet el primer pas és que
no trobin problemes, però en això estan treballant també amb el Knoppix
i la pròpia Sarge, que s'espera que sigui d'utilització més senzilla i
més controlada via escriptori).

Per això penso que de moment la llista hauria de continuar oberta,
sobretot mentre és l'única font visible d'informació en català. Si la
popularitat segueix en augment també apareixeran i seran més populars
webs que ofereixin un suport Linux, com ara http://eines.info , per la
qual cosa aquesta feina de suport previsiblemet es repartirà més.

Aprofito per a deixar una altra idea que em ve al cap cada cop que
apareix algu que pregunta una cosa que ja havia preguntat algú altre
abans: que sí el locale català, la resolució de pantalla, les fonts
truetype, el flash al Mozilla-Galeon, el OpenOffice, els diccionaris de
català, etc, etc. No podríem anar generant una documentació
complementaria a l'oficial, gens tècnica, sobre un wiki o sistema de
publicació distribuïda similar i en base a les respostes que ja estem
donant (o sigui, sense generar molta feina exra de redacció?).

De veritat que una cosa així seria molt útil per a la comunitat
Debian/Linux en català i evitaria que molta gent escrivís a aquesta
llista amb finalitats vampíriques, o si més no estalviaria temps oferint
respostes, ja que donant la URL de la pregunta resposta n'hi hauria
prou.

Si aquesta idea agrada hi podria col·laborar, com a usuari vampíric sóc
dels primers interessats. També tinc un servidor a mà on es podria
instal·lar el wiki - de fet ja tenim un http://twiki.org instal·lat.

Quim