Re: Yeni ceviriler ve gorev dagilimi onerisi

* Nilgün Belma Bugüner [2004-03-23 21:05:18+0200]
> Ayrı bir debian dizini iyi olmaz. Debian bağlamında geliştirilen paketlerin
> hepsi dağıtıma özel değil ki. Örneğin benim makinamda "Debian/Linux
> için yazılmıştır" benzeri ifadeler içeren bir sürü man sayfası var.

Debian man sayfalari konusunda cok tutucudur.  Bir paketin man
belgesinin olmamasi Debian Policy'ye gore bir bug'dir [1].  Debian
kokenli kilavuz sayfalarinin coklugu bundan kaynaklaniyor, bence de
guzel oluyor :-)

Fakat benim kastim farkli.  Bizim faaliyet alanimiz jenerik Linux
yerellestirmesi degil, Debian spesifik malzemeler uzerinde calisiyoruz.
man deposuna bir bakin, 2-3 paket haricinde (ki onlar butun bir DDP
havuzunu depoya gonderirken yanlislikla girdi, daha sonra silecegim
hepsini) depoda su an varolan kilavuz sayfalarini diger dagitimlarda
bulamazsiniz:

  http://l10n-turkish.alioth.debian.org/trunk/man/turkish/

> Hem sistemde iki dosya olmaz zaten. Bunlar kurulum sırasında üste yazılacaktır.
> Sonuçta sistemde tek dosya olacaktır.

Uzerine yazamazsiniz, sorun da bu zaten, paket yoneticisi buna musaade
etmez.  Yani paketi "force" etmedikce kuramazsiniz.  Islerin biraz
duzenli gitmesini istiyorum, alioth'da herkesin kolayca ulasip, uzerinde
calisabilecegi merkezi bir dosya havuzu gibi.  Iki ayri yerden
dosyalarin takip edilmesi/bakimi sikinti cikaracak.  Benim/bizim icin o
belgelerin cevrilmesi daha onemli, bu konuyu uzatacak degilim.  Hepsinin
"Belgeler" man paketinde olmasi konusunda israrliysaniz, bu durumda
benim alioth man deposundan DDP'ye CVS commit yapmamam gerekiyor.  Is
yukumu azaltmasi acisindan memnuniyetle kabul ederim :-)

[1] http://www.debian.org/doc/debian-policy/ch-docs.html#s12.1