înnoire vs. actualizare și curățare vs. eliminare

Salutări,

Revizuind traducerea la aptitude m-am lovit de termenii din subiect.
Deoarece schimbarea propusă nu e trivială și trebuie coordonată și cu
celelalte programe (dpkg, apt, ...) am deschis un fir dedicat.

înnoire vs. actualizare pentru „upgrade”

pentru înnoire:
- nu necesită schimbări (deși parcă am găsit și actualizare pe undeva
  prin aptitude)
- evită confuzia cu actualizare = update
- este mai scurt

pentru actualizare:
- actualizarea listei de pachete apare doar în câteva locuri în
  aptitude, în rest se vorbește doar de pachete
- evită diverse construcții complicate („Posibil de
  înnoit”->„Actualizabil”, „Marchează ce se poate înnoi”->„Marchează
  actualizabil”)

curățare vs. eliminare pentru „purge”

pentru curățare:
- nu necesită schimbări
- evită posibilă suprapunere eliminare<->ștergere = remove

pentru eliminare:
- poate mai apropiat ca sens de cea ce face „purge” (elimină pachetul
  din sistem, inclusiv fișierele de configurare)
- a curăța un pachet mie î-mi seamănă cu a lua peria și a curăța
  pachetul în sine :)

Opinii?