Re: Call for translations: Squeeze release announcement

2011/2/10 Artur R. Czechowski <arturcz@hell.pl>:
> Małe sprostowanie, za poradnia.pwn.pl.
>
> Jeśli piszemy nazwę miesiąca a nie jego numerek to należy spojrzeć
> na etymologię. 6 II to po prostu szósty dzień lutego. Zatem datę zapisaną
> w ten sposób odczytamy: szóstego dnia lutego. Słowo "dnia" możemy pominąć.
> Więc dostajemy szóstego lutego. Zapis "6 luty" oznacza po prostu szósty
> luty (spędzony poza domem). Podobnie jak "to już trzeci czwartek, kiedy
> wróciłem do domu pijany" /Jerzy Bralczyk, Mirosław Bańko/.

Dobra, zatem "lutego".

> [...]
> 1. Po liczebnikach porządkowych zapisanych cyfrowo stawiamy kropkę. Jeśli zaś
>   z kontekstu jednoznacznie wynika, że użyto liczebnika porządkowego, to kropkę
>   możemy pominąć /Jan Grzenia/.
> 2. Kropka po liczebnikach porządkowych zapisanych cyfrowo nie jest obowiązująca,
>   stawiamy ją tylko wtedy, gdy jej brak mógłby być nasuwać mylną interpretację,
>   że chodzi o liczebnik główny /Mirosław Bańko/.
>
> Dodam jeszcze, że pan Bańko twierdzi, iż "w szczególności nie umieszcza się
> kropki w datach po liczbie wskazującej dzień", acz po raz pierwszy spotkałem

Ja tę regułę (wyjątek od reguły?) znam, dlatego m.in. postulowałem
wcześniej kropki usunięcie.

Nawiasem mówiąc przejrzałem wszelkie dostępne mi teraz gazety (akurat
w poszukiwaniu "luty" czy "lutego", bo byłem przekonany, że skądś ten
"luty" w głowie mi się pojawił) -- żaden tytuł kropki nie stosuje.

W sumie "r." też możemy sobie darować, ale na pewno nie powinno być
bez kropki i odstępu.