Re: Call for translations: Squeeze release announcement

On Thu, Feb 10, 2011 at 08:31:12AM +0100, Paweł Sadkowski wrote:
> - format daty po polsku: jest "6. lutego 2011r" powinno być "6 lutego
> 2011 r." lub "6 luty 2011 r." (prywatnie skłaniam się do tej drugiej
> wersji, co nie znaczy, że pierwsza jest w jakiś sposób błędna)
Małe sprostowanie, za poradnia.pwn.pl.

Jeśli piszemy nazwę miesiąca a nie jego numerek to należy spojrzeć
na etymologię. 6 II to po prostu szósty dzień lutego. Zatem datę zapisaną
w ten sposób odczytamy: szóstego dnia lutego. Słowo "dnia" możemy pominąć.
Więc dostajemy szóstego lutego. Zapis "6 luty" oznacza po prostu szósty
luty (spędzony poza domem). Podobnie jak "to już trzeci czwartek, kiedy
wróciłem do domu pijany" /Jerzy Bralczyk, Mirosław Bańko/.

Co do kropki, to spotkałem się z dwoma interpretacjami (porawnia.pwn.pl),
które ogólnie sprowadzają się do tego samego:
1. Po liczebnikach porządkowych zapisanych cyfrowo stawiamy kropkę. Jeśli zaś
   z kontekstu jednoznacznie wynika, że użyto liczebnika porządkowego, to kropkę
   możemy pominąć /Jan Grzenia/.
2. Kropka po liczebnikach porządkowych zapisanych cyfrowo nie jest obowiązująca,
   stawiamy ją tylko wtedy, gdy jej brak mógłby być nasuwać mylną interpretację,
   że chodzi o liczebnik główny /Mirosław Bańko/.

Dodam jeszcze, że pan Bańko twierdzi, iż "w szczególności nie umieszcza się
kropki w datach po liczbie wskazującej dzień", acz po raz pierwszy spotkałem
się z taką regułą.

Summa summarum.
Forma "6 luty" - źle.
"6. lutego" i "6 lutego" - dobrze. Którą formę wybierzemy zależy od tego,
która interpretacja podoba nam się bardziej. Byleby już tylko konsekwentnie
ją stosować w ramach całego serwisu.

Pozdrawiam
	Czesiu