Re: [LCFC] po-debconf://libpam-ldap (41 strings)

wrote:

> Gelukkig is er het groene boekje:
>
> http://woordenlijst.org/zoek/?q=account&w=w
>
> ac·count, het, ac·counts
>
> Helaas, de van dale heeft het fout.

Gegeven dat de vandale wat dit betreft een onderscheid maakt tussen de twee
betekenissen lijkt me dit een zaak van het groene boekje dat weer eens
achterloopt, en slechts 1 van de betekenissen in rekening neemt.

(terzijde: heb momenteel ook veel meer vertrouwen in de vandale dan het
groene boekje, dat zowieso al niet meer algemeen aanvaard wordt)

google datapunt:
- "de account"-> 392.000 hits [1]
- "het account"-> 141.000 hits [2]

=> duidelijke voorkeur voor 'de account' in algemeen gebruik

[1]
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=%22de+account%22&btnG=Zoeken&meta=
[2]
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=%22het+account+%22&btnG=Zoeken&meta=
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)

1. Encrypted mail preferred (GPG KeyID: 0x86624ABB)
2. Plain-text mail recommended since I move html and double
    format mails to a low priority folder (they're mainly spam)