Re: [LCFC] po-debconf://libpam-ldap (41 strings)

On Friday 05 May 2006 14:35, Wouter Verhelst wrote:
> 'Account' lijkt mij toch ook wel een mannelijk woord, eerlijk gezegd.

Ik vraag me af waarop je dat baseert. Het is een leenwoord uit het Engels
en het Engels kent vrijwel geen geslacht bij zelfstandig naamwoorden,
tenzij het zeer duidelijk is dat het betrekking heeft op iets biologisch
van het vrouwelijk geslacht.

Mijn Engelse woordenboek kent als aanduidingen:
n. (noun)
n. fem. (noun feminine)
en heeft als aanduiding bij account (n.)