Re: [LCFC] po-debconf://libpam-ldap (41 strings)

On Fri, May 05, 2006 at 03:09:01PM +0200, Frans Pop wrote:

> Ik vraag me af waarop je dat baseert. Het is een leenwoord uit het Engels
> en het Engels kent vrijwel geen geslacht bij zelfstandig naamwoorden,
> tenzij het zeer duidelijk is dat het betrekking heeft op iets biologisch
> van het vrouwelijk geslacht.
>
> Mijn Engelse woordenboek kent als aanduidingen:
> n. (noun)
> n. fem. (noun feminine)
> en heeft als aanduiding bij account (n.)

En als extraatje, het woord account is ook nog verwant aan conto; dat is
onzijdig volgens zowel woordenlijst.org als als gnuvd. Net als Konto in
het Duits.

Jasper Spaans                                       http://jsp.vs19.net/
 15:09:59 up 10670 days,  6:56, 1 user, load average: 3.52 2.94 2.77