Re: [RFR] po-debconf://krb5 (14 strings)

msgid "This package contains the administrative tools necessary to run on the
Kerberos master server.  However, installing this package does not
automatically set
up a Kerberos realm.  Doing so requires entering passwords and as such is not
well-suited for package installation.  To create the realm, run the
krb5_newrealm
command. You may also wish to read /usr/share/doc/krb5-kdc/README.KDC and the
administration guide found in the krb5-doc package."
msgstr "Dit pakket bevat de administratieve hulpmiddelen die nodig zijn om
uit te
voeren op de Kerberos master server. De installatie van dit pakket maakt
echter niet
automatisch een Kerberos authoriteitsgebied (realm) aan; dat zou het
invoeren van
wachtwoorden vereisen, en pakket-installatie is daarvoor geen geschikt
manier. Om de
authoriteitsgebied aan te maken moet u het programma krb5_newrealm
uitvoeren. Nadere
informatie is te vinden in /usr/share/doc/krb5-kdc/README.KDC, en in de
administratiehandleiding in pakket krb5-doc."
--> Om wat uit te voeren? :-) To run is ambigu en ik denk dat ze hier iets
bedoelen als "uw netwerk draaien" o.i.d.
--> s/de authoriteitsgebied/het authoriteitsgebied. Geschikt/e was al
opgemerkt.
--> Na een komma hoort volgens mij geen "en".
Verder kun je misschien "master" vertalen in "hoofd-" en denk ik dat
"demon" wellicht niet de beste vertaling is van "daemon".

msgid "Many sites will wish to have this script automatically create
Kerberos KDC
configuration files in /etc/krb5kdc.  By default an example template will
be copied
into this directory with local parameters filled in.  Some sites who
already have
infrastructure to manage their own Kerberos configuration will wish to
disable any
automatic configuration changes."
msgstr "Op de meeste plaatsen zal het gewenst zijn dat dit script automatisch
Kerberos KDC instellingsbestanden aanmaakt in /etc/krb5kdc. Standaard zal een
voorbeeldsjabloon naar deze map worden gekopieerd, waarin de locale
parameters al
zijn ingevuld. Op plaatsen waar al infrastructuur aanwezig is om Kerberos
instellingen te beheren kunnen automatische instellingswijzigingen
waarschijnlijk
beter worden uitgeschakeld."

--> "Example template" is dubbelop, wellicht niet zo erg in het Engels
maar voorbeeldsjabloon is in het Nederlands wel vrij apart: wil je dat wel
letterlijk vertalen?
--> Ik zou "Alternatively" vertalen met "Als alternatief".

Lekker productief bezig geweest, verder :-) Ik ga binnenkort ook weer het
één en ander doen, wellicht is het handig om dan daadwerkelijk te beginnen
met een "itt"?

Groet,

Esther