Re: [RFR2] po-debconf://shadow (25 strings)

On Thursday 29 June 2006 09:55, Esther Hanko wrote:
> Hehe, ik vrees dat we het hier niet over eens gaan worden :) Mijn
> voorkeur gaat uit naar kort en bondig en zoveel mogelijk precies
> vertalen wat er staat. Ik denk dat we hier toch even een 'beleid' over
> moeten uitdokteren ;)

"precies vertalen wat er staat" vindt ik een heel gevaarlijke zinsnede...
Vertalen houdt in "datgene wat staat geschreven in de vreemde taal juist
weergeven in de eigen taal".
"Precies" vertalen roept bij mij te veel op: woord voor woord vertalen
zonder te veel acht te slaan op de vraag of het resultaat grammaticaal
goed Nederlands is. Persoonlijk heb ik liever dat iemand een originele
zin compleet omgooit als dat beter Nederlands oplevert.