Re: CVS webwml/dutch/CD/jigdo-cd

On Fri, Jan 21, 2005 at 12:35:35AM -0700, CVS User luk wrote:
> [...]
> -<p>Omdat het sneller is! Om verschillende redenen zijn er veel minder mirrors
> +<p>Omdat het sneller is! Om verschillende redenen zijn er veel minder spiegelservers
> [enzovoorts enzovoorts...]

Het spijt me, maar ik snap niet geheel waarom wij mirrors als spiegels of
spiegelservers zouden moeten vertalen. Uit duidelijkheidsoogpunt is 'mirror'
vele malen duidelijker in mijn ogen, aangezien een nederlandse lezer dan direct
zal weten dat het om een computerterm gaat en niet om een echte spiegel. Zelfs
als je het woordt 'mirror' niet kent, noch als engels woord voor spiegel noch
als server die data overneemt van een andere server ter distributie, zal een
'spiegelserver' niet meer belletjes rinkelen dan een 'mirror'. Bovendien
gebruikt iedereen die ik ken het woord 'mirror'; dit is voor het eerst dat ik
het letterlijk vertaald zie (wat overigens niet wil zeggen dat het niet
gebruikt wordt, maar dat terzijde.)

Verlicht mij. (Het overal weer terugzetten op 'mirror' vind ik ook goed :-P)

Sytse