Re: nieuw op de lijst

On Tue, Jan 18, 2005 at 04:19:56PM +0100, Luk Claes wrote:

> Als je meer details geeft, hebben we ook een beter idee van wat je juist
> vertaald wilt zien. Als ik het goed begrijp zou je graad de communicatie
> van de programma's met de gebruiker vertalen?

Inderdaad.

> Er zijn daarnaast
> bijvoorbeeld ook de debconf-vragen, handleidingen of manpagina's.

Zeker ook interesse hiervoor.

* manpages-nl laat ik mijn kids soms gebruiken;
  waar zinvol wil ik wel contributen

* ik zie dat hier nog stukken Nederlandse vertaling ontbreken
  http://d-i.alioth.debian.org/manual/nl.i386/index.html

* die soms lastige vragen bij een upgrade
  (daar is meer nodig dan alleen een letterlijke "vertaling"
   om dat begrijpbaar te maken voor minder IT technische
   gebruikers).

> Je kan natuurlijk best helpen met die stukken die je zelf graag vertaald
> zou hebben. Maar daarvoor kan je best wat concreter aangeven wat dat
> inhoudt zodanig dat we je beter op weg kunnen zetten.

Concreet is het dus elk stuk dat de user tegenkomt wanner hij/zij sarge
installeert, een (security-)upgrade uitvoert en de meest courante
applicaties gebruikt,

Peter