Re: shadow-pakken (login o.lign.)

Claus Hindsgaul <claus_h@image.dk> writes:

[...]

> Da disse strenge er noget, vi alle vil få at se rigtigt mange gange, var
> det måske en idé at der var flere der kiggede oversættelsen igennem
> (vedhæftet). Specielt er jeg usikker på om jeg overhovedet bør oversætte
> "login" (til f.eks. logpå eller logind). Det er en tekst, *alle* vil få
> at se ofte. Der findes nok stejle meninger for og imod "derude". (Jeg
> har blot beholdt "login", men bruger udtrykket at en bruger "sidst er
> logger på <tidspunkt>").

Hm, jeg har vist selv før skrevet logind et eller andet sted i GDM,
men det burde nok være med mellemrum. F.eks. kunne

  Ændrer login-skallen for %s

måske blive til

  Ændrer log ind-skallen for %s

Jeg synes det er en ret logisk fordanskning i det tilfælde hvor login
ikke bare betyder brugernavn.

--
Ole Laursen
http://www.cs.auc.dk/~olau/