Re: najlepszy x-term

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Marcin Owsiany napisze:

> Może się czepiam, ale wypisywanie samych nazw trochę się mija z celem...
> "apt-cache showpkg x-terminal-emulator" to nawet ja potrafię sobie
> wklepać :-)
> Może napiszcie _dlaczego_ dany emulator jest dobry?

gnome-terminal 1.x był dobry (w każdym razie odkąd miałem okazję go używać):
 miał miłe tło, zjadliwe kolory i dostępne właściwe czcionki. Po
 uruchomieniu można było bez większych kłopotów wprowadzać polskie literki,
 czy korzystać z różnych dziwnych klawiszy (jak DEL ;>). g-t1 nie miał też
 -o ile pamiętam- menu, dzięki czemu stosowanie skrótów w mc nie groziło
 osiąganiem rezultatów odmiennych od założonych.
 Ważne było też,że uruchamiał się szybko i był dostępny na obu komputerach,
 które miałem wtedy pod ręką.
 Kiedy zatem nagle uaktualnił się do wersji 2, stracił w moich
 oczach wszystkie swoje zalety i w pewnym momencie stwierdziłem, że mam
 go dość.

xterm: kiedy miałem już dość g-t, skonfigurowałem sobie xterma tak,
 by odpowiadał temu, do czego się przyzwyczaiłem i tak już zostało.
 XTerm jest szybki, przewidywalny i dostępny tam, gdzie i XWin.

Reszty terminali-emulatorów na razie nie miałem okazji - a może nie czułem
potrzeby - wypróbować (poza może jeszcze konsole, ale to te kilka "koppixowe"
razy).

Jacek Kawa  **...al-gebra. That's like sums with letters. For... for people
              whose brains aren't clever enough for numbers...** ['Jingo']