Re: Debian Macerası

Merhaba,

Pazartesi 12 Haziran 2006 11:58 tarihinde, Eren Mustafa KESDi şunları
yazmıştı:

> Evde Pentium 200MMX bir makinem var ve server olarak kullanmak ve Linux
> bilgimi test ederek kendimi geliştirmek için yeterli olduğunu düşündüm.
> Zaten X de kullanmayacağım. Debian kurdum ve uzun süre ara verdiğim
> Linux'ün ne kadar ilerlediğini görüp sevindim. Ama ilk kurulumda bile
> bugların çok olması beni şaşırttı.

Bug dediklerinizi _tam olarak_ belirtmelisiniz. Zira "Çalışmadı, olmadı,
açılmadı" gibi terimler bu taraftan bakıldığı zaman anlamsız kalıyor.

> Gördüğüm bug lar:
> Debian DHCP den IP alamıyor. Ben de napalım el ile verelim dedim, yazdık
> manuel IP leri.

Debian DHCP'den IP alıyor. Kurulum sırasında otomatik ip al demeniz ya da
kurulum sonrasında "dhcpcd" komutunu vermeniz yeterli.

> Sonra baktım internete de çıkamıyor.  Name server ı da manuel girmek
> gerekiyor tabi ki. Ama bu da yetmiyor. Çünkü nedense resolve.conf dosyasını
> bozuyor debian, anlamadığım sebepten.

"Bozuyor" derken dosyayı mı siliyor, farklı nameserver'lar mı yazıyor?

> Neyse bu arada sistemi kapatmak istediğimde halt ya da poweroff komutarını
> verdiğim halde sistem kendini kapatamıyordu. Bunu çözemedik.

Kapatmadığı zaman ne hatası veriyor peki?
(MMX'lerde genelde sistemi kapattıktan sonra ayrıca kasanın tuşundan da
kapatmanız gerekmektedir..)

> Sonra bunun etkisi midir nedir etherconf  ve proftpd çalışmamaya
> başladı. Kaldırdık yeniden kurduk olmadı.

Windows mantığıyla yeniden kur-kaldır demeniz hiç bir işe yaramaz elbette.
Ayrıca uygulamalar kendi kendine çalışmamaya başlamazlar, çalışmadıkları zaman
da kullanıcıya şu yüzden çalışmıyorum diye belirtirler.

> Bu hafta bu sorunları çözebilirsem belki debian ya da ubuntu ile devam
> edebilirim. Bayağı alıştım ve seviyorum nedense yine de. Ama bir yandan da
> beni üzmeyecek yeni bir dağıtım arıyorum. Öncelikle SUSE yi denemeyi
> düşünüyorum. Ondan da verim alamaz isem sanırım slackware i deneyecem.
> Fedora yı en son denerim heralde.

MMX üzerinde OpenSUSE ve Fedora ile yeterli verim alabileceğinizi sanmıyorum.
Yine de bir deneyin..

> Bir yandan da kendime bir söylemeden yapamıyorum. Microsoft ürünlerini
> yerden yere vurmamıza rağmen henüz Linux de adam olabilmiş değil.
> bilgi işlemci olmayı, bir şey bilmeyen son kullanıcının bile başı bu kadar
> ağrımıyor. Ama Linux ü yine de seviyoruz, çünkü hep zayıfın, mazlumun
> yanında olmuş bir milletiz. Hep arabesk takılmışız, zengin microsoftun
> ekmeğine yağ sürmektense fakirin ekmeği olan Linux'ü seçip, (Bkz:Linux,
> poor man's bread) microsoftun artık 2 kere next ile yaptığı
> konfigurasyonları, conf dosyası editleyerek yapıp, çalışınca da sevinmişiz.

:))

> Bu sorunlar yavaş yavaş çözülecek. Linux ile uğraşan insanlar para kazanmaya
> başladıkça, devlet destekleri ve büyük firma destekleri geldikçe,

Linux ile uğraşıp para kazanan bir çok insan ve firma var zaten.
Sanırım bazı şeylerin farkında değilsiniz, işe biraz günlük gazete[1] okumakla
başlamanızı öneririm.

[1] http://www.pardus.org.tr/basin/index.html
--
Arda Çetin <arda [at] pardusman.org>
http://arda.pardusman.org

Talk is cheap, show me the code. ~ Linus Torvalds