Re: Reply-To mevzuu [Was: Qmailden postfixe gecis]

> Merhaba,

Merhaba,

> Bu bizim denetimimizde değil.  Debian listeleri (başlangıcından bu yana)
> "by-policy" olarak Reply-To ayarı yapmaz.  Birkaç tartışma:
>
>     http://lists.debian.org/debian-user/2001/11/msg00979.html
>     http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2004/10/msg00182.html
>
> Arada bir resmî istek de geliyor (lists.debian.org sanal paketi için).
> Mesela (benim de bir istekte bulunmamı engelleyen) bir hata raporu:
>
>     http://bugs.debian.org/224475

şeklinde var headerlarda evet. Benim kmail(kontact) içinde L tuşuna basarsam
listeye de yolluyor.

Amma velakin düşüncem odur ki listmaster team'in sorunları var. ezmlm
kullanıldığı yazılmış. bence mailman varken ezmlm kullanmak büyük hata.

DJB nin söylediği

"Have you ever followed up to a message sent to a mailing list? Your message
is sent to the original author as well as to the mailing list. That usually
means the author receives two copies."

satırları ise anlamsız. Mailman default olarak mailin içinde hali hazırda
listede olan mail adresi varsa ona ikinci defa göndermez. Bunu
ayarlayabilirsiniz dahi ayarlarda.

35 milyon tane liste mailman kullanıyor ve böyle Reply-to Mail-Followup-To
sorunları filan yokken debian listelerinin ezmlm ile uğraşıp "yok biz gerek
görmüyoruz" gibi laflar etmesi çok anlamlı değil.

İnsanın hergün bir sürü okurken "aa bakayım bu debian listesinden gelmiş L
tuşuna basacaksın unutma" diye kendi kendine söylemde bulunmasına neden olan
listmaster team'in ne hali varsa görsün :))

Recai şikayetim sana değil yanlış anlama ama debian team bazen böyle abuk
subukluklar yapıyor insan da biraz serzenişte bulunmak istiyor. Şimdi ama
onlara söyle filan deme lütfen zaten ayda yılda bir cevap verdiğim bir liste
beni çok rahatsız etmez :))

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri