Re: WebServer kurmak için temel bilgiler

On Mon, 2006-04-03 at 22:19 +0300, Nariman Huseynov wrote:
> Herkese Merhabalar!
> İnternete Debian GNU yada FreeBSD kurulu bir makineden yayın yapmayı
> amaçlıyorum.
> Yalnız server/sunucu olarak evimdeki bir makineyi kullanmak istiyorum.
> PII yada PIII bunun için yeterli olurmu? Yeterli olacak bağlantı
> hızı ?
> Yani donanım açısından neler gerekiyor? (minimum)
Bu sunucunuzun yukune bagli olarak degisir. Daha cok deneme&ogrenme
amacli bir sunucu kurmak istiyorsaniz kabaca "fazla" bir sey gerekmez.
Sadece web sunucu olarak kullanacaksaniz PIII islemci, 128MB RAM isinizi
rahatlikla gorecektir.

> Yanılmıyorsam Apache bilgisi de gerekecek.
Evet.

> İkl kez yapacağım bir iş bu. Google ve Yahoo'dan arama yaptım, ama
> yeterli bir HowTo bulamadım.
http://www.howtoforge.com/perfect_setup_debian_sarge

Bir de buna bakin: "This is a detailed description about the steps to be
taken to setup a Debian based server (Debian Sarge alias Debian 3.1)
that offers all services needed by ISPs and hosters (web server
(SSL-capable), mail server (with SMTP-AUTH and TLS!), DNS server, FTP
server, MySQL server, POP3/POP3s/IMAP/IMAPs, Quota, Firewall, etc.)."

> FreeBSD/Debian kullanıyorum, biraz bilgi birikimim var.
> Ağ'larla ve donanımla lgili bikaç kitap daha aldım.
> Yeterli bilgiye daha sahip olamadığımı düşünüyorum.
> En basit ama güvenli bir site ve sunucu kurmam için neleri
> okumalı/öğrenmeliyim? Bir kaynak/link/kitap tavsiye edermisiniz?
Acikcasi kitap okumak "yaparken ogrenmek"le birlesmedigi surece ogrenmek
olmuyor diye dusunuyorum. Yine sunucu kurma isini bir deneme&ogrenme
sureci olarak dusundugunuzu varsayayiyorum. Gerek Network, gerek Debian
gerekse Apache hakkinda kaynak bulmak konusunda sorun yasayabileceginizi
dusunmuyorum. Sorun bana daha cok "ne aradigini bilmek" sorunu gibi
geliyor. Bu sunucuyu kurarken ya da daha sonrasinda ihtiyaclarinizin
neler oldugunu daha net belirleyebileceksiniz. Dolayisiyla ihtiyaciniza
uygun kaynak bulmak daha kolay olacaktir.

> Okumayı çok severim. C/At&T Assembly syntax/ HTML /XHTML / Pascal/
> Shell ve Unix/Linux bilgilerim var. Rusça ve İngilizce biliyorum
> (kitap okurum).
> PHP / Java öğrenmem şart mı?
Eger yalnizca sunucu kurmak degil ayni zamanda uzerinde calisacak
uygulamalar da yazmak istiyorsaniz (Java olmasa da) PHP, Python, Perl ya
da benzer bir dil ogrenmeniz gerekir.

Biraz yuvarlak yanitlar oldu sanirim. Farkli deneyimler yasayan
arkadaslar daha fazlasini yazabilirler.

Iyi calismalar...