Re: Tek hat uzerinden iki adsl modem nasil kullanilir?

Merhaba Ahmet bey;

Özgür bey ve Necdet bey'in söylediklerine ilave olarak birkaç satırda ben yazmak istedim. airties'in web sitesine baktığımda (www.airties.com) RT-101 modeli var siz RT-1001 yazmışsınız. Yanlış yazdığınızı varsayarak devam etmek istiyorum. Sahip olduğunuz her 2 modeminde ethernet portları var[1][2]. (ürünleri doğru tespit edebildiysem eğer)

[1] http://www.airties.com/index.php?cid=90
[2] http://www.olusum.com.tr/default.asp?id=1&sid=1&srt=&recNo=26&lng=TR

1 tane 8 port switch ilavesi ile modemin ethernet portunu kullanarak 2 bilgisayarıda internete çıkarabilirsiniz (her 2 bilgisayardada ethernet kartı olması gerekmektedir). Standart CAT5 kablo ile 100 m. ye kadar networku taşıyabilirsiniz. (Salon ve oda arasındaki mesafenin 100 m'yi geçmeyeceğini düşünüyorum)

Network şemanız şu şekilde olacak :
Switch ile modem arasında CAT5 kablo ile switch < > modem haberleştirilecek. Her 2 bilgisayardan da switche CAT5 kablo gelecek. Bilgisayarlar CAT5 kablo aracılığı ile switche ulaşacak ve switch üzerinden modeme geçerek internete çıkacak. switch + Kablolama + (yoksa ethernet kartı) maliyeti yeni bir modem fiyatından çok daha ekonomik olacaktır.

İyi çalışmalar dileklerimle....

ahmet nurlu yazmış:
Merhaba,

Evimde statik ip'li telekom adsl hattým var. Benim çalýþma odasýnda, eþimin ise salonda bilgisayarlarý var. Simdiye kadar tek adsl modemimiz vardý,ve kimin internet baðlantýsýna ihtiyacý var ise, o adsl modemi ödunç aliyordu. (Salon ile oda arasý uzak olduðundan kablolu að kurmam imkansiz).

Birtane daha adsl modem aldim ve boylece ikimizde ayni anda ayni telefon hattý üzerinden interneti kullanacaktik. Benim sistemim Debian/testing , esimin ise Windows98.

Fakat ikimiz ayný anda internete baðlanamýyoruz. Modemlerden bir tanesi AirTies RT-1001, digeri ise Hayes duo. Ýkisinin de router ozellikleri var. AirTies'in destek hattýný aradým; bana verdikleri cevap: bir adsl hattý üzerinden iki modem kullanýlmýyacaðý oldu. Turk telekom'u aradim, onlar ise modemleri bridge mod ile çalistirirsam olur dediler(Ne demek ise). Eðer bir tane daha statik ip alsam(yeni bir adsl hattý almadan) sorun çözülebilir mi?

Diðer çare ise kablosuz lan kullanmak. Linux için hangi markayý tavsiye edebilirsiniz? Bu konular hakkinda bilgim yok. Bu konuda bana yardimci olursaniz sevinirim.

Hoscakalýn,
Ahmet Nurlu

Talk is cheap. Use Yahoo! Messenger to make PC-to-Phone calls. Great rates starting at 1¢/min. <http://us.rd.yahoo.com/mail_us/taglines/postman7/*http://us.rd.yahoo.com/evt=39666/*http://beta.messenger.yahoo.com>