WebServer kurmak için temel bilgiler

Herkese Merhabalar!
İnternete Debian GNU yada FreeBSD kurulu bir makineden yayın yapmayı amaçlıyorum.
Yalnız server/sunucu olarak evimdeki bir makineyi kullanmak istiyorum. PII yada PIII bunun için yeterli olurmu? Yeterli olacak bağlantı hızı ?
Yani donanım açısından neler gerekiyor? (minimum)
Yanılmıyorsam Apache bilgisi de gerekecek.
İkl kez yapacağım bir iş bu. Google ve Yahoo'dan arama yaptım, ama yeterli bir HowTo bulamadım.
FreeBSD/Debian kullanıyorum, biraz bilgi birikimim var.
Ağ'larla ve donanımla lgili bikaç kitap daha aldım.
Yeterli bilgiye daha sahip olamadığımı düşünüyorum.
En basit ama güvenli bir site ve sunucu kurmam için neleri okumalı/öğrenmeliyim? Bir kaynak/link/kitap tavsiye edermisiniz?
Okumayı çok severim. C/At&T Assembly syntax/ HTML /XHTML / Pascal/ Shell ve Unix/Linux bilgilerim var. Rusça ve İngilizce biliyorum (kitap okurum).
PHP / Java öğrenmem şart mı?
Zaman ayırdığınız için herkese tşk..